betaling
Wij bieden u alle populaire betaalmethoden aan om bij AMBIENDO te winkelen. Naast de gebruikelijke betaalmethoden bieden wij u ook aankoop op rekening aan. Meer informatie over alle betaalmethoden vindt u in dit informatiegedeelte.
Welke betaalmethoden biedt AMBIENDO aan?
Iedereen die online winkelt bij AMBIENDO kan uit de meest populaire betaalmethoden de persoonlijk gewenste betaalmethode kiezen. Globaal kunt u kiezen uit de volgende betaalmethoden:
Koop op rekening
PayPal
Creditcard
Automatische incasso
Aankoop op afbetaling
Uitgesplitst naar de leveringslanden bieden wij de volgende betaalmethoden:
Meer informatie over de afzonderlijke betaalmethoden vindt u in het volgende gedeelte.
Betaal op rekening bij aankoop
Hoe betaal ik mijn bestelling op factuur?
Bij AMBIENDO ontvangt u bijzonder comfortabel betaalgemak bij de online aankoop van Home & Living-producten. Dit betekent dat u uw bestelling eenvoudig kunt betalen, zelfs nadat u de goederen heeft ontvangen en geïnspecteerd.
Hiervoor selecteert u tijdens het bestelproces de betaalmethode “aankoop op rekening”. Hier werken wij samen met de gecertificeerde, TÜV-geteste partner Unzer. Dit geldt als een bijzonder betrouwbare aanbieder in de online postorderbranche als het gaat om de verwerking van aankopen op rekening.
Zodra u de betaalmethode ‘factuur’ heeft geselecteerd, dient u als particuliere klant ter verificatie uw geboortedatum op te geven. Als zakelijke klant dient u optioneel uw BTW-nummer in te voeren. Vervolgens wordt er een kredietcontrole uitgevoerd waarmee wij het risico op aankopen op rekening willen verkleinen.
Nadat u uw bestelling heeft afgerond, ontvangt u een orderbevestiging waarin de betaalmethode “factuur” nogmaals wordt bevestigd. De factuur is bij het pakket inbegrepen en mag pas maximaal 14 dagen na levering van de bestelde goederen op de opgegeven rekening worden overgemaakt. De accountgegevens vindt u op de factuur in de bijbehorende voettekst.
Als u niet over de rekeninggegevens beschikt om uw AMBIENDO-factuur te betalen, gebruik dan de volgende bankgegevens:
Begunstigde: AMBIENDO
IBAN: DE47 6702 0190 0033 1157 09
BIC: HYVEDEMM489
Doel: Doel van uw factuur
Gelieve verschillende bestellingen apart over te maken en ALTIJD alleen de bestemming te vermelden die u terugvindt op uw factuur. Alleen zo kunnen wij de betaling correct verdelen en uw bestelling snel verwerken. Wij verzoeken u daarom geen extra of andere tekens of witregels te gebruiken voor het beoogde doel of het ordernummer!
U kunt uw betaling ook op elk gewenst moment via de Unzer-klantenportaal Bekijk en beheer: https://unzer.com/kundenportal
Kopen op rekening is NIET mogelijk in de volgende gevallen:
- U heeft de leeftijd van 18 jaar nog niet bereikt.
- Bestellingen naar een afleveradres buiten Duitsland, Zwitserland of Oostenrijk.
- het afleveradres komt niet overeen met het factuuradres (bijvoorbeeld levering aan een pakstation).
- er nog openstaande factuurbedragen zijn van een andere bestelling.
- Uw winkelwagen heeft een waarde van meer dan € 3500,-. In uitzonderlijke gevallen kan de maximale bestelwaarde bij een factuuraankoop worden verhoogd (onder andere afhankelijk van het retourpercentage en het betaalgedrag van eerdere bestellingen). Als u geïnteresseerd bent, neem dan contact op met de klantenservice van AMBIENDO.
Wij behouden ons het recht voor om bij bepaalde bestellingen de betaalmethode ‘aankoop op rekening’ niet te accepteren en u in plaats daarvan te verwijzen naar onze andere betaalmethoden zoals betaling per creditcard, PayPal of vooruitbetaling. Wij vragen uw begrip voor deze procedure.
Is mijn overschrijving al ontvangen?
Nadat de overboeking is gedaan, kan de overboeking binnen Duitsland 1-2 werkdagen duren, afhankelijk van de bank. Als u niet zeker weet of alle gegevens die u heeft ingevuld juist zijn, controleer dan nogmaals de banksoortcode, het rekeningnummer en het beoogde gebruik. U ontvangt echter na ontvangst van de betaling een bevestiging van ontvangst van de betaling van Unzer.
Waarom ben ik afgewezen voor een aankoop op rekening?
Allereerst vinden wij het vervelend dat u deze keer niet op rekening heeft kunnen kopen. Dit kan verschillende redenen hebben, die we hier graag kort beschrijven. Lees deze redenen aandachtig door, want in sommige gevallen kunt u uw bestelpoging herhalen door de juiste gegevens in te voeren en idealiter ook op rekening worden geaccepteerd.
1. We konden u niet identificeren
Zorg ervoor dat u altijd uw registratieadres als factuuradres gebruikt en ook uw correcte geboortedatum. Alleen zo kunt u correct geïdentificeerd worden.
2. Je orderbedrag is te hoog
Het kan zijn dat uw orderbedrag te hoog is. Als u de mogelijkheid heeft, verlaag dan het bedrag en probeer het opnieuw.
3. Onvoldoende kredietwaardigheid
Soms komt het voor dat externe kredietbureaus ons op de hoogte stellen van een kredietscore die ons ertoe aanzet u als klant te beschermen en u – althans op dit moment – geen verdere extra kredietkosten op te leggen.
4. Andere redenen
Er zijn nog veel meer redenen die tot afwijzing leiden. Als u nog vragen heeft, kunt u een e-mail sturen naar datenschutz-vie@unzer.com, dan helpen wij u verder.
Aankoop op rekening ondersteuning: 0800 404 33 00
Hoe gedraag ik mij als ik een betalingsherinnering/herinnering heb ontvangen?
Allereerst vinden wij het vervelend dat u deze ervaring heeft moeten meemaken. Toch hoeft u zich geen zorgen te maken als u de volgende punten in gedachten houdt:
1. Ik heb mijn goederen al betaald!
Indien bij het overmaken van het factuurbedrag per ongeluk een verkeerd bestemmingsdoel of onjuiste bankgegevens zijn opgegeven, betekent dit dat de ontvangen betaling niet aan uw bestelling kan worden toegewezen. Het resultaat is een betalingsherinnering/herinnering. Ga naar het klantenportaal ( https://unzer.com/kundenportal ) en beschrijf daar het proces, zodat wij uw betaling kunnen toewijzen en de zaak voor u kunnen sluiten.
2. Ik heb goederen geretourneerd!
Soms duurt het een paar dagen voordat de retourzending verwerkt is, wat vooral tot een probleem kan leiden als de betalingstermijn voor uw factuur is bereikt. Ga naar het klantenportaal ( https://unzer.com/kundenportal ) en meld uw retourzending, zodat wij uw betaling kunnen pauzeren totdat de retourzending is verwerkt.
3. Het is mij niet gelukt om op tijd te betalen!
Dit gebeurt ook en is geen probleem. Betaal het openstaande bedrag onder vermelding van de in de betalingsherinnering/herinnering opgenomen bankgegevens en het juiste gebruiksdoel. Als u wat meer tijd nodig heeft om uw factuur te betalen, vindt u in ons klantenportaal ( https://unzer.com/kundenportal ) verschillende mogelijkheden om het betalen van uw factuur flexibeler te maken.
Betaal met PayPal
Hoe betaal ik mijn bestelling via PayPal?
Als u gemakkelijk en veilig met PayPal wilt betalen, selecteert u tijdens het bestelproces eerst deze betaalmethode. Hiermee komt u aan het einde van het bestelproces rechtstreeks terecht bij PayPal. Als u al PayPal-klant bent, kunt u daar inloggen met uw gebruikersgegevens en de betaling bevestigen. Als u nieuw bent bij PayPal, kunt u ook inloggen als gast of een PayPal-rekening openen voordat u de betaling bevestigt.
Zodra de betaling door onze boekingsafdeling is geregistreerd, wordt uw levering direct verzonden. Het duurt meestal maar een paar minuten voordat we een PayPal-betaling ontvangen en uw bestelling vrijgeven.
Voor wie is de PayPal-betaalmethode beschikbaar?
Betaling van de bestelling via PayPal kan in principe door elke klant worden gebruikt die een actieve PayPal-rekening heeft.
Betaal met creditcard
Ik wil graag met creditcard betalen – welke aanbieders accepteert AMBIENDO?
Wanneer u met creditcard betaalt voor uw bestelling bij AMBIENDO, geniet u van de vrijheid om te kiezen tussen de drie meest voorkomende creditcardaanbieders:
- MasterCard
- VISUM
- AmericanExpress
Of het nu VISA, MasterCard of American Express is: bij betaling met een creditcard profiteert u van het hoogste niveau van veiligheid en een handig, snel betalingsproces. Of u nu uit Duitsland of het buitenland komt – met de creditcardbetaalmethode geniet u bij AMBIENDO van de grootst mogelijke flexibiliteit en onafhankelijkheid.
Is betalen met creditcard bij AMBIENDO volledig veilig?
Bij betaling met creditcard kunnen wij u door middel van uitstekende encryptietechnieken de modernste beveiliging garanderen. Dit betekent dat alle creditcard-, bestel- en adresgegevens alleen in gecodeerde vorm naar ons worden verzonden. Met name de Secure Socket Layer (kortweg SSL), die wordt gebruikt in een bijzonder sterke 256-bit-codering en het inmiddels bekende 3D Secure-proces, zorgen ervoor dat u bij AMBIENDO bestelt met maximale veiligheid en het hoogste niveau van gegevensbescherming.
Belangrijk: Zorg ervoor dat u het extra wachtwoord voor uw 3D-Secure-proces bij de hand heeft en dat uw creditcard door uw creditcardaanbieder is geactiveerd voor online bestellen.
Welke creditcardgegevens moet ik bij de hand hebben?
Zodra u in het AMBIENDO bestelproces voor betaling per creditcard heeft gekozen, heeft u bovendien de volgende gegevens nodig:
- Creditcardaanbieders (VISA, MasterCard, AmEx)
- Kaartnummer
- Geldigheid van creditcard
- Controlecijfer
Voor wie is de creditcardbetaalmethode beschikbaar?
Betaling van de bestelling via creditcard kan doorgaans worden gebruikt door elke klant die over een geldige creditcard beschikt die is geactiveerd voor online handelen.
Betalen via automatische incasso/automatische incasso
Hoe wordt de aankoop via automatische incasso verwerkt?
Bij AMBIENDO kunt u uw bestelling eenvoudig via automatische incasso betalen. Het enige wat u hoeft te doen is uw accountgegevens in te voeren en wij regelen de rest voor u. Hierdoor hoeft u niets meer te doen met het betalen via naboekingen of het uitreiken van een factuur.
Hiervoor selecteert u tijdens het bestelproces de betaalmethode ‘automatische incasso’. Voor veilig, gecertificeerd en snel boeken werken wij samen met de betrouwbare partner Unzer. Dit wordt beschouwd als een bijzonder populaire aanbieder in de online postorderbranche voor het verwerken van automatische incasso-boekingen. Unzer wordt jaarlijks getest en gecertificeerd door TÜV. Bovendien is Unzer getest en gecertificeerd volgens de strenge criteria van Trusted Shops. Zo bent u altijd aan de veilige kant als u via automatische incasso met AMBIENDO betaalt.
Zodra u in het bestelproces de betaalmethode “automatische incasso” heeft geselecteerd, dient u ter verificatie de IBAN en BIC en uw geboortedatum op te geven. Vervolgens wordt er een kredietcontrole uitgevoerd waarmee wij het risico op automatische incasso willen verkleinen. Nadat u uw bestelling heeft afgerond, ontvangt u een orderbevestiging waarin uw “automatische incasso”-betaalmethode wordt bevestigd.
Het bedrag dat u heeft opgegeven, wordt binnen 1-3 werkdagen van uw rekening afgeschreven. Zorg ervoor dat er voldoende saldo op uw rekening staat.
U kunt uw betaling ook op elk gewenst moment via de Unzer-klantenportaal Bekijk en beheer: https://unzer.com/kundenportal
Betalen via automatische incasso is NIET mogelijk in de volgende gevallen:
- U heeft de leeftijd van 18 jaar nog niet bereikt.
- Bestellingen naar een afleveradres buiten Duitsland, Zwitserland of Oostenrijk.
- het afleveradres komt niet overeen met het factuuradres (bijvoorbeeld levering aan een pakstation).
- er nog openstaande factuurbedragen zijn van een andere bestelling.
- Uw winkelwagen heeft een waarde van meer dan € 3500,-.
Wij behouden ons het recht voor om voor bepaalde bestellingen de betaalmethode "automatische incasso" niet te accepteren en u in plaats daarvan te verwijzen naar onze andere betaalmethoden zoals betaling per creditcard, PayPal of vooruitbetaling. Wij vragen uw begrip voor deze procedure.
Hoe snel worden de goederen daarna verzonden - wacht u tot de betaling binnen is?
Als u een orderbevestiging heeft ontvangen, is de automatische incasso zeker gelukt. Omdat wij, in tegenstelling tot veel concurrenten, niet wachten op de ontvangst van de betaling, kunnen uw goederen onmiddellijk na ontvangst van uw bestelling worden verzonden - op voorwaarde dat de goederen in de bestelde hoeveelheid op voorraad zijn.
Waarom ben ik afgewezen voor automatische incasso?
Helaas kunnen we hier geen antwoord op geven, omdat we om redenen van gegevensbescherming geen gedetailleerdere informatie van onze partner Unzer ontvangen. Daarom werd automatische incasso in individuele gevallen geweigerd. Wij raden u aan eenvoudigweg een van onze vele veilige betaalmethoden te kiezen (bijvoorbeeld PayPal, creditcard, vooruitbetaling). Anders kunt u ook contact opnemen met de Unzer-klantenservice op de volgende gratis nummers:
- Duitse telefonische ondersteuning: 0800 58 93 221
- Oostenrijkse telefonische ondersteuning: 0800 00 57 04
- Zwitserse telefonische ondersteuning: 0800 00 23 61
Betaal met aankoop op afbetaling
Betaal met aankoop op afbetaling
Hoe betaal ik mijn bestelling via aankoop op afbetaling? Bij AMBIENDO krijgt u een bijzonder handige betalingsmogelijkheid voor het online kopen van Home & Living-producten met aankoop op afbetaling. Hierdoor kunt u uw bestelling gemakkelijk in verschillende maandelijkse termijnen naar keuze betalen. Je hoeft dus niet het hele bedrag in één keer over te maken.
Hiervoor selecteert u tijdens het bestelproces de betaalmethode ‘aankoop op afbetaling’. Hier werken wij samen met de gecertificeerde, TÜV-geteste partner Unzer. Dit wordt in de online postorderbranche als een bijzonder betrouwbare aanbieder beschouwd als het gaat om het verwerken van bestellingen op afbetaling. Momenteel bieden wij u 4 aankoopmodellen op afbetaling aan: 3 maandelijkse termijnen, 6 maandelijkse termijnen, 9 maandelijkse termijnen, 12 maandelijkse termijnen.
Belangrijk: Koop op afbetaling is momenteel alleen mogelijk voor goederen met een waarde van € 150,- of meer en ALLEEN voor particuliere klanten.
Zodra u de betaalmethode “koop op afbetaling” heeft gekozen, dient u als particuliere klant ter verificatie uw geboortedatum op te geven. Ook voor de maandelijkse afschrijving van de termijnen is uw IBAN nodig. Vervolgens wordt er een kredietcheck uitgevoerd waarmee wij het risico op aankopen op afbetaling willen verkleinen.
Nadat u uw bestelling heeft afgerond, ontvangt u een orderbevestiging waarin de betaalmethode “aankoop op afbetaling” wordt bevestigd. U ontvangt ook een aparte e-mail van onze betalingspartner Unzer met alle voorwaarden van uw termijnbetalingen. Daar vindt u bijvoorbeeld het rentepercentage, de maandtermijnen en de exacte incassodata.
U kunt uw betaling ook op elk gewenst moment via de Unzer-klantenportaal Bekijk en beheer: https://unzer.com/kundenportal
Aankopen op afbetaling zijn NIET mogelijk in de volgende gevallen:
- U heeft de leeftijd van 18 jaar nog niet bereikt.
- Bestellingen naar een afleveradres buiten Duitsland, Zwitserland of Oostenrijk.
- het afleveradres komt niet overeen met het factuuradres (bijvoorbeeld levering aan een pakstation).
- er nog openstaande factuurbedragen zijn van een andere bestelling.
- Uw winkelwagen heeft een waarde van meer dan € 3500,-.
Waarom ben ik afgewezen voor een aankoop op afbetaling?
Allereerst vinden wij het vervelend dat u deze keer niet op afbetaling heeft kunnen kopen. Dit kan verschillende redenen hebben, die we hier graag kort beschrijven. Lees deze redenen aandachtig door, want in sommige gevallen kunt u uw bestelpoging herhalen door de juiste gegevens in te voeren en idealiter ook op rekening worden geaccepteerd.
1. We konden u niet identificeren
Zorg ervoor dat u altijd uw registratieadres als factuuradres gebruikt en ook uw correcte geboortedatum. Alleen zo kunt u correct geïdentificeerd worden.
2. Je orderbedrag is te hoog
Het kan zijn dat uw orderbedrag te hoog is. Als u de mogelijkheid heeft, verlaag dan het bedrag en probeer het opnieuw.
3. Onvoldoende kredietwaardigheid
Soms komt het voor dat externe kredietbureaus ons op de hoogte stellen van een kredietscore die ons ertoe aanzet u als klant te beschermen en u – althans op dit moment – geen verdere extra kredietkosten op te leggen.
4. Andere redenen
Er zijn nog veel meer redenen die tot afwijzing leiden. Als u nog vragen heeft, kunt u een e-mail sturen naar datenschutz-vie@unzer.com, dan helpen wij u verder.
Wanneer worden de termijnen geïnd?
De termijnen worden geïncasseerd volgens uw termijnplan als u bij het afronden van de aankoop een IBAN heeft opgegeven. Indien u zonder IBAN heeft besteld, dient u de termijnen handmatig over te maken. De exacte gegevens vindt u in uw afbetalingsplan, dat u per e-mail heeft ontvangen van onze betalingspartner Unzer. De eerste termijn is doorgaans 20 dagen na verzending van de goederen verschuldigd, meestal op de 5e of 20e van de maand. In het klantenportaal op https://unzer.com/kundenportal U kunt op elk moment de status van uw aankoop op afbetaling bekijken.
Wat gebeurt er als het incasseren van een termijn niet lukt?
Mocht het incasseren van een termijn niet lukken, dan ontvangt u een herinneringsmail waarin u wordt gevraagd de betaling handmatig uit te voeren. Als u de handmatige overboeking uitvoert, wordt de normale incasso voortgezet op het bijbehorende afschrijvingstijdstip.
Met wie moet ik contact opnemen als ik een herinnering heb ontvangen?
Neem dan rechtstreeks contact op met Unzer. Zij helpen u snel en gemakkelijk. Houd hiervoor het factuur- of ordernummer bij de hand en bel de gratis nummers hierboven: 0800 404 33 00