betaling per factuur
Betalen met aankoop op rekening
Hoe betaal ik mijn bestelling per factuur?
Bij AMBIENDO biedt kopen op rekening u een bijzonder comfortabele betaaloptie voor online aankopen van Home & Living-producten. Dit betekent dat u eenvoudig voor uw bestelling kunt betalen, zelfs nadat u de goederen heeft ontvangen en gecontroleerd.
Selecteer hiervoor tijdens het bestelproces de betaalmethode ‘Aankopen op rekening’. Hierbij werken wij samen met de gecertificeerde, TÜV-geteste partner Unzer. Dit geldt als een bijzonder betrouwbare aanbieder in de online postorderbranche als het gaat om het verwerken van aankopen op rekening.
Nadat u de betaalmethode “Factuur” heeft geselecteerd, dient u als particuliere klant ter verificatie uw geboortedatum op te geven. Als zakelijke klant moet u optioneel uw BTW-nummer invoeren. Vervolgens wordt er een kredietcheck uitgevoerd, waarmee wij het risico dat gepaard gaat met aankopen op rekening willen verkleinen.
Nadat u uw bestelling hebt afgerond, ontvangt u een orderbevestiging waarin uw betaalmethode ‘Factuur’ wordt bevestigd. De factuur wordt bij het pakket gevoegd en dient uiterlijk binnen 14 dagen na levering van de bestelde goederen op de aangegeven rekening te zijn overgemaakt. De accountgegevens vindt u in de betreffende voettekst op de factuur.
Indien u niet over de rekeninggegevens beschikt om uw AMBIENDO-rekening te betalen, kunt u de volgende bankgegevens gebruiken:
Begunstigde: AMBIENDO
IBAN-nummer: DE47 6702 0190 0033 1157 09
Banknaam: HYVEDEMM489
Doel: Doel van uw factuur
Draag verschillende opdrachten apart over en vermeld ALTIJD alleen het beoogde doel dat op uw factuur staat. Alleen op deze manier kunnen wij de betaling correct toewijzen en uw bestelling snel verwerken. Wij verzoeken u daarom om in het bestemmings- of ordernummer geen extra of andere tekens of spaties te gebruiken!
U kunt uw betaling ook op elk gewenst moment via de Unzer klantenportaal Bekijken en beheren: https://unzer.com/kundenportal
In de volgende gevallen is aankoop op rekening NIET mogelijk:
- U bent jonger dan 18 jaar.
- Bestellingen naar een afleveradres buiten Duitsland, Zwitserland of Oostenrijk.
- het afleveradres komt niet overeen met het factuuradres (bijvoorbeeld levering aan een pakstation).
- er nog factuurbedragen openstaan van een andere bestelling.
- Uw winkelwagen heeft een waarde van meer dan 3500 €. In uitzonderlijke gevallen kan het maximale bestelbedrag bij aankoop op rekening worden verhoogd (onder andere afhankelijk van het retourpercentage en de betalingsgeschiedenis van eerdere bestellingen). Indien u interesse heeft, neem dan contact op met de klantenservice van AMBIENDO.
Wij behouden ons het recht voor om voor bepaalde bestellingen de betaalmethode ‘aankoop op rekening’ niet te accepteren en u in plaats daarvan te verwijzen naar onze andere betaalmethoden, zoals betaling per creditcard, PayPal of vooruitbetaling. Wij vragen uw begrip voor deze procedure.
Is mijn overschrijving al ontvangen?
Nadat de overschrijving is uitgevoerd, kan het, afhankelijk van de bank, 1-2 werkdagen duren voordat de overschrijving binnen Duitsland is verwerkt. Als u niet zeker weet of alle ingevoerde gegevens correct zijn, controleer dan nogmaals de bankcode, het rekeningnummer en het doel van de betaling. U ontvangt echter na ontvangst van de betaling een betalingsbevestiging van Unzer.
Waarom is mijn aanvraag voor aankoop op rekening afgewezen?
Allereerst betreuren wij het dat u deze keer niet op rekening kon betalen. Hiervoor kunnen verschillende redenen zijn, die we hier kort willen toelichten. Lees deze redenen zorgvuldig door. In sommige gevallen kunt u, indien u de juiste gegevens invoert, uw bestelling opnieuw proberen te plaatsen. In het ideale geval wordt u dan ook op uw account geaccepteerd.
1. Wij konden u niet identificeren
Zorg ervoor dat u altijd uw geregistreerde adres als factuuradres gebruikt en dat u ook uw juiste geboortedatum opgeeft. Alleen op die manier kunt u correct worden geïdentificeerd.
2. Uw bestelbedrag is te hoog
Het kan zijn dat uw orderbedrag te hoog is. Als je de mogelijkheid hebt, verlaag dan het bedrag en probeer het opnieuw.
3. Onvoldoende kredietwaardigheid
Soms geven externe kredietbureaus ons een kredietbeoordeling op basis waarvan wij u als klant willen beschermen en u - in ieder geval niet op dat moment - extra kredietkosten in rekening willen brengen.
4. Andere redenen
Er zijn nog veel meer redenen die tot afwijzing kunnen leiden. Mocht u nog vragen hebben, stuur dan gerust een e-mail naar datenschutz-vie@unzer.com. Wij helpen u graag verder.
Ondersteuning bij aankoop van facturen: 0800 404 33 00
Wat moet ik doen als ik een betalingsherinnering/aanmaning heb ontvangen?
Allereerst betreuren wij het dat u deze ervaring heeft moeten meemaken. U hoeft zich echter geen zorgen te maken als u rekening houdt met de volgende punten:
1. Ik heb al betaald voor mijn goederen!
Indien u bij het overmaken van het factuurbedrag per ongeluk de verkeerde bestemming of bankgegevens invoert, kan de ontvangen betaling niet aan uw bestelling worden toegewezen. Het resultaat is een betalingsherinnering/waarschuwing. Ga naar het klantenportaal ( https://unzer.com/kundenportal ) en beschrijf daar de procedure, zodat wij uw betaling kunnen toewijzen en de zaak voor u kunnen sluiten.
2. Ik heb goederen geretourneerd!
Soms duurt het enkele dagen om retourzendingen te verwerken. Dit kan problemen opleveren, vooral wanneer de uiterste betaaldatum voor uw factuur is verstreken. Ga naar het klantenportaal ( https://unzer.com/kundenportal ) en meld uw retourzending, zodat wij uw betaling kunnen pauzeren totdat de retourzending is verwerkt.
3. Ik heb niet op tijd betaald!
Dit gebeurt ook en is geen groot probleem. Betaal het openstaande bedrag met vermelding van de bankgegevens die in de betalingsherinnering/-aanmaning staan en het juiste betaaldoel. Als u wat meer tijd nodig heeft om uw rekening te betalen, vindt u in ons klantenportaal ( https://unzer.com/kundenportal ) verschillende opties om het betalen van uw rekening flexibeler te maken.